Hvorfor vælge Facebook annoncering? Læs mere om Facebook Ads

Facebook er en platform med over 2 mia. aktive brugere om måneden. Dette gør det til et af de mest attraktive platforme i verden, til at annoncere din service eller virksomhed. Potentialet for annoncering på Facebook er enormt, men uden den rigtige viden kan det være en bekostelig affære for din virksomhed. I dette opslag vil vi gennemgå alt der bør vides omkring Facebook annoncering.

Alle kan annoncere

Virksomheder af alle størrelser har mulighed for annoncering hos Facebook. Alt der kræves er en Facebook side. Facebook giver hermed adgang til deres annonce værktøjer, samt muligheden for at booste dine opslag. Vi anbefaler at lægge dine annoncekroner på skræddersyet annoncer til din specifikke målgruppe, i stedet for at booste opslag. Alt dette vil vi selvfølgelig stå til rådighed til at hjælpe med, og vil meget gerne holde et møde hvor vi gennemgår annonce strategier mm.

Din målgruppe findes på Facebook

Som sagt, er der over 2 mia. aktive brugere om måneden. Det er derfor muligt at nå ud til dine nuværende kunder, samt nye potentielle kunder til din virksomhed. Dog er det vigtigt at indsnævre din målgruppe så meget som muligt når det kommer til Facebook annoncering, da det er nemt at spilde en masse annoncekroner, på at annoncere til personer som slet ikke er interesseret i dit produkt eller service. 

Enkle annonceløsninger

Der findes en masse forskellige annoncetyper, og det kan være svært og uoverskueligt at sætte sig ind i hvad der er det rigtige for dig, og din virksomhed. Her vil vi forsøge at forklarer dig om de forskellige annoncetyper som bruges på Facebook, hvad de gør, og hvad du kan forvente at få ud af dem. Disse annonceløsninger er forholdsvis simple, og kommer fra at klikke på promover knappen på din Facebook side.

Boostede opslag

At dele et opslag, kan hjælpe dig med at gøre det enkelte opslag mere synligt. Det hjælper dig til at få flere likes, kommentare og generalt mere kundeinteraktion på dit opslag. Derudover viser Facebook dit opslag til folk som endnu ikke følger din side, og kan på den måde øge chancen for nye interesserede kunder.

Sideannonce

Sideannoncer vil promovere din Facebook side til potentielle kunder. Dette gør at din side bliver vist til Facebook brugere, så de kan synes godt om din side, og derved se din fremtidige posts og opdateringer.

Websiteannonce

Dette vil føre kunder direkte til din webside. Dette er mest brugt hvis du har en webshop, eller en webside hvor du gerne vil føre trafik til. Dette kan hjælpe med at øge salg af produkter, samt generelt at få flere folk til at besøge din webside.

Promover handlingsknap

Dette promovere en bestemt call to action, altså noget du gerne vil have dine kunder til at klikke på, og interagere med. Det kan være at få dine kunder til at tilmelde sig noget bestemt, booke et møde, foretage et køb eller lign.
Når du opretter en annonce med en call to action, sørger du for at få konverteringer som faktisk gør en forskel for din virksomhed, da du vælger hvad der skal ske når der klikkes på knappen.

Avancerede annonceløsninger

Derudover kan der oprettes mere avancerede former for annoncering. Det er her du virkelig får noget ud af dine annoncekroner. Her bruges gerne Facebooks egen annonceadministrator værktøj, eller et tredjeparts værktøj som arbejder sammen med Facebook, til at skabe annoncer som passer til din nøjagtige målgruppe. 

Leadgenerering

Dette lader dig oprette lead-annoncer, hvilket giver dig mulighed for at finde nye potentielle kunder og personer, som kan være interesseret i dine produkter. Det virker sådan, at du oprette en lynformular igennem Facebook, som kan udfyldes automatisk af brugere, hvis de allerede har gemt deres oplysninger gennem Facebook. Det er kontaktinformationer såsom navn, telefonnummer, e-mailadresse osv. 

Lead-annoncer bruges generelt set til følgende:

  • Identificere potentielle kunder til din virksomhed
  • Indsamle abonnementsoplysninger til dit nyhedsbrev
  • Opfordre til download af brochurer
  • Forstå potentielle kunders interesser og adfærd
  • Få folk til at deltage i dine programmer

Det kan altså hjælpe til at indsamle nyttig data af din målgruppe, og potentielle kunder. Som du kan bruge til at lave mere specifik annoncering fra, eller til at få kunder til at interagere med nogle af dine services.

Dynamisk Retargeting

Dynamisk retargeting er en kampagnetype som linker sig med dine produkter. Den fokusere på at vise annoncer for produkter som dine kunder tidligere har klikket eller kigget på. På den måde sikrer du dig at din annonce vises til et publikum som allerede har interesse.

Det er oplagt for virksomheder som arbejder med e-handel, da Facebook selv opdatere i forhold til dit produktkatalog, og tager hånd for prisnedsættelser, tilbud mm. 

Almindelig Retargeting

Almindelig retargeting går ud på at annoncere til brugere eller kunder, som har interageret med din virksomhed i en eller anden form. Det kan være gennem din webside, tilmelding af nyhedsbrev, eller ved at være på din virksomheds Facebook side, mm. 

Der annonceres altså til en målgruppe, som allerede har haft interesse for din virksomhed, på den ene eller anden måde. 

Push Annoncering

Push annoncering er brugt til at skaffe nye kunder til din virksomhed. Det er annoncer såsom videoer eller bannere. Det er brugt til at skaffe opmærksomheden af potentielle kunder, så det er vigtigt at det er fængende indhold, men uden at være for påtrængende. 

Det er en god måde at skaffe nye kunder på, da annoncerne bliver skubbet ud til en stor mængde af personer, inden for din målgruppe.

Mest brugte annonceformater

Facebook lader dig vælge mellem nogle forskellige annonceringsformater. Der er en masse valgmuligheder, men dem vi arbejder mest med er følgende:

Karrusel-annoncer

Karrusel annoncer er populære, da det giver dig lov til at vise 3-5 billeder per annonce, i stedet for kun et enkelt billede. Derudover ser det smart og lækkert ud, både på telefon og pc. Vores erfaring er at der bliver interageret mere på disse annoncer, end dem hvor et enkelt billede bliver vist. Det er derfor vores anbefaling som standard annonce.

Du har mulighed for at skrive en overskrift samt en beskrivelse for hvert billede, så det giver dig ekstra frihed til at kommunikere med dine kunder, gennem annoncen. På pc navigeres det ved at klikke gennem billederne, hvorimod på telefon swiper du.

Lead ads annoncer

Her giver du kunden mulighed for, at se information omkring din virksomhed. Det kan eksempelvis være tilbud eller nyhedsbreve. Her kan de hurtigt og nemt tilmelde sig, ved bare et par få klik. Det minder meget om en almindelig Facebook annonce, men i stedet for at blive ført til dit website, eller anden side, åbner kunden et kontaktformular som de kan udfylde. Dette gøres hurtigt og nemt, da Facebook allerede har gemt kundens oplysninger på forhånd. 

Video annoncering

Facebook er blevet et stort medie indenfor videoer, og har planer om at slå Youtube af tronen som det største videoplatform. Med over 8 milliarder daglige videovisninger, er det derfor en god måde at annoncere på. Det kan også være nyttigt, at se data på hvor lang tid brugere har haft set din video, og hvilke målgrupper som har haft fuldt med. 

Mange virksomheder kan have en ide om at videoproduktion er en dyr affære, men der kan sagtens laves super gode annonce videoer på små budgetter. Det kan endda have rigtig gode resultater, i forhold til en almindelig billedeannonce på samme budget.

Beregn din pris nemt og hurtigt

Du modtager et prisestimat indenfor de næste 24 timer

Hjemmeside

Webshop

Markedsføring