fbpx

Digital Marketing

Beregn din pris på 2 min.

Beregn din pris på online marketing

Trin 1 af 9

Det vi tilbyder

  • Gennemgang og analyse af webside
  • Tilretning af 1 webside, op til 20 sider
  • Analyse og linking af valgte søgeord
  • Søgeords tilretning på websiden
  • Vælg relevant søgeord
  • OnSite SEO
  • Lokale links
  • Internationale link
  • Oprettelse af Google Analytics
  • Oprettelse Google My Business profil
  • Pagespeed optimering
  • Oprettelse Google Ads
  • Op til 3000 ord til tekstforfatning 

 

Wordpress hjemmeside

Få et tilbud på en SEO Optimerings til jeres hjemmeside

Vi kan give en fast SEO optimering pris til din hjemmeside, få et gratis tilbud på Digital marketing og en analyse af jeres webside på mail.

Få et gratis tilbud nu!

Digital Marketing

Det kan være svært at forstå, hvad man skal gøre for at få flere kunder til deres hjemmeside. Det er her digital marketing og SEO kommer ind.

Så hvad betyder SEO?

Det kommer fra det engelske sprog, og står for “Search Engine Optimization” – altså direkte oversat, søgemaskineoptimering. Ordet SEO dækker dog over en hel del mere.

Så hvad er SEO?

SEO er kunsten at gøre en hjemmeside optimeret så både brugere og søgemaskiner, kan navigere den hurtigt og nemt. Siden bliver herefter ‘belønnet’ med en højere placering, på flere søgninger, og vinder på denne måde mere trafik, og ofte mere salg. SEO er derfor en meget stor del af digital marketing.

Hvorfor Digital marketing/SEO?

Der er rigtigt meget at gå glip af, hvis virksomhedens hjemmeside ikke er rigtig SEO optimeret. Dine konkurrenter vil elske at se, at jeres hjemmeside ikke er SEO optimeret, og de vil gnide sig i hænderne hver gang de får en kunde fra deres hjemmeside som burde have landet hos jer. Vi tager det seriøst og bruger avanceret analyseværktøjer til minutiøst at gennemgå hver et aspekt af jeres virksomheds SEO og digital marketings projekter. SEO handler nemlig om, at jeres hjemmeside bliver så synlig, at I kan mærke kunder strømme ind til hjemmesiden.

Man skal overholde følgende punkter for at opfylde OnSite SEO

  • Søgeordsanalyse
    Der foretages en analyse af hvilke søgeord som er vigtige for din virksomhed iforhold til ligge højt i søgeresultaterne.
  • Rækkefølge i header
    På en sides header er det vigtigt at der er blevet brugt Meta Tags og at de er blevet sat ind i den korrekte rækkerfølge: Meta Title, Meta Description og Meta Keywords.
  • Title Tag
    Det er vigtigt at din side har et Title Tag iforhold til SEO. Det er en god ide at have nogle af dine søgeord i titlen og gerne så langt til venstre som muligt. Man skal også helst undgå at skrive en title som er længere end 55-65 karakterer så google ikke skære enden af din titel i sin visning.
  • Meta Description
    Giver ikke en decideret SEO fordel men hvis man kan skrive en god sælgende tekst kan det være afgørende for om en potentiel kunde klikker på dit eller konkurentens link.
  • Meta Keywords
    Disse er heller ikke afgørende for SEO men er kan hjælpe med interne funktioner som f.eks. en søgefunktion.
  • Headings Også kendt i dagligtale som overskrifter og underoverskrifter. De har SEO-indflydelse og du kan derfor med fordel inkludere nogle af dine søgeord i disse.
  • Antal ord på siden
    Det er godt at have mange ord på sin side, jo flere desto bedre. Det gælder så bare tilgengæld om at skrive nogle gode brugbare tekster.
  • Alt-tags
    Dette er en alternativ tekst, den hjælper google med at forstå hvad der er på billedet og bruges til billedersøgninger. Giver også mulighed for at blinde og svagtseende også kan finde ud af hvad der vises.
  • Bindestreger
    Det er en god ide at bruge bindestreger i sine URL’er frem for bundstreger da bindesrteger fungerer som en naturlig ordopdeler. For mange kan dog få dit site til at skummelt ud.
  • Relative URL’er
    Der er intet i vejen for at bruge relative URL’er men man skal gøre det korrekt. En relativ URL betyder at man undlader domænet i linket og det giver kortere kode.
  • Eksterne scripts
    Det er en god ide at begrænse hvor meget du sætter Googles crawlers til at kigge igennem. Derfor kan man med fordel holde den kode som man kan , i seperate scripts.
  • Sitemap
    En hjemmeside kan have et sitemap og det er en god ide at gøre dette i XML så søgemaskinerne nemmere kan crawle hele din side.
  • Navigation
    Navigationen på din side bør være i tekstform og ikke i JavaScript eller andet som Google ikke kan forstå. Hvis du nu bruger JavaScript til at navigere alligvel bør du tilføje navigation i tekstform i bunden af siden.
  • Robots.txt
    Det kan være en god ide at have en robots.txt-fil selvom den ikke er vigtig for SEO. I denne fil fortæller du søgemaskinerne hvilke sider du ikke ønsker indekseret.
  • Web-analytics
    Et af de basale elementer i en god SEO-strategi, og din On-page SEO, er Web-analytics. Uden en god måde at indsamle informationer på, kan de være svært at se i hvilken retning ens side udvikler sig. Derfor er det vigtigt at ens værktøj bliver opsat korrekt. Her kan man f.eks. vælge at bruge Google Analytics til indsamling af data. Der er brug for nogle klar mål omkring hvilken type data du har brug for, så man sikrer at oplysningerne er meningsfulde.
  • Link-strategi
    Linkbuilding er en vigtig del af ens SEO-strategi. Uden strategisk brug af links kan det være svært at opnå det resultat, eller den placering på Google man havde håbet på. Det er ikke kun de links du får fra andre side, men også hvordan du vælger at bruge interne links på din side. Både de links man modtager og sender ud, bør se naturlige ud. Kvaliteten og den relevans linkene har, bestemmer om man belønnes eller straffes for sin linkprofil.
  • Server-konfiguration
    Det er en god ide at holde øje med respons-fejl fra serversiden såsom 404 302 osv. for at sikre hjemmesiden er opdateret, og brugervenlig for de besøgende.
  • Privatliv og brug af cookies
    Som en del af cookiereglerne for danske hjemmesider skal man huske at fortælle brugeren hvordan man bruger det data man indsamler omkring dem. Nogle rapporter viser at Google vægter det positivt hvis man sørger for at disse oplysninger er tilgængelige.
  • Statiske sider
    Når man taler SEO er statiske sider at fortrække, over dynamiske url’er der indeholder parametre. En løsning der kan bruges på dette er dog at tilføje canonical-tags, så man kan fortælle søgemaskinerne hvilken side man vil have indekseret.
  • Statiske index-sider
    Hvis ens hjemmesides forside kontakt skifter indhold, kan det være vanskeligt for søgemaskiner at finde ud af hvad siden handler om. Derfor er det til fordel at have statiske tekstdele på forsiden der forbliver det samme.
  • Tekst over billede
    En god ide er at bruge lidt tid på at forklare et billedes budskab. Søgemaskinerne kan ikke aflæse hvad der står på et billede, så hvis du har sider hvor alt det vigtige indhold er gengivet i billeder, så går det tabt gennem søgemaskiner.
  • Ingen spam-taktikker
    Det er sjældent med succes på lang sigt, når man prøver at snyde Google’s retningslinjer med formål at forbedre sin rangering. Er man i tvivl om ens taktikker er inden for reglerne kan man læse Google’s guidelines.
  • Duplicate content
    Når man har flere url’er med samme indhold opstår duplicate content. Det er en af de ting Google slår hårdt ned på, så man skal forsøge at undgå det. Man kan benytte sider som Copyscrape.com for at se om ens indhold er duplikeret andre steder. Dette kan både være på din egen side, eller på andres.
  • Google Search Console
    En god ide er at opsætte en Google Search Console-konto. Den kan give dig indblik i, hvordan din side bliver opfattet af søgemaskinerne og fortælle hvilke fejl den ser, som kan forbedres.
  • Check for Crawl-Fejl
    Når der er crawl-fejl, betyder det at google ikke har, kunne tilgå siden. Det er vigtigt at finde frem til fejlen, samt en løsning. Det er et af de problemer man kan benytte Google Search Console til, via crawl-sektionen.
  • Mobilvenligt site
    De fleste bruger deres telefoner til at surfe nettet med. Derfor er det også blevet vigtigere at sørge for at man har en mobil udgave af sin hjemmeside. I Google Search Console kan du se hvordan dit site fungere mobilt, samt få forslag til rettelser.
  • Straffe fra Google
    Hvis Google har straffet din hjemmesiden vil det kunne ses i Google Search Console, under ”Manual Actions Report” under ”Search Traffic”.
  • Tjek sitets udvikling ifht. algoritme-opdateringer
    Er du i tvivl om din hjemmeside er blevet ramt af Google’s algoritme-opdateringer? Det kan ses ved at bruge værktøjer som f.eks. Panguin Tool, som kan sammenligne din trafik mod algoritme-opdateringerne.
  • Hastighedsoptimering
    En langsom hjemmeside er stik imod hvad Google ønsker. De ønsker at give deres brugere en god brugeroplevelse. Derfor er det vigtigt at din hjemmesides hastighed er optimeret.

 

Digital Marketing

Brug for hjælp?


Vi er her for dig

Kontakt House of SEO, og lad os hjælpe dig i mål.
Ring til os:

27 92 92 92 

 

Eller send os en mail på [email protected]

Udfyld denne kontaktformular for at blive ringet op


    seo analyse

    Få en Gratis Analyse af din Webside



    (HUSK at bekræfte, bekræftelsesmailen, ellers modtager du ikke analysen af din hjemmeside) Vi sender analysen i løbet af 3 arbejdsdage.