Instagram annoncering - Øg din synlighed på de sociale medier

Instagram Annoncering

Få hjælp til instagram annoncering

Beregn din pris nemt og hurtigt

Du modtager et prisestimat indenfor de næste 24 timer.

Hjemmeside

Webshop

Markedsføring

Beregn din pris nemt og hurtigt

Du modtager et prisestimat indenfor de næste 24 timer

Hjemmeside

Webshop

Markedsføring

Hvad er Instagram annoncering?

I Danmark har 50% af befolkningen, en profil på Instagram. Vi kender Instagram for dens popularitet, da vi alle bruger mobiltelefoner til at dele billeder og videoer på Instagram, og dermed er det et super relevant sted, at være tilstede med markedsføring af ens produkter.

Med det sociale medie Instagram kan man nemt kommunikere med sin målgruppe via visuelt indhold, og man kan nå ud til både nye og eksisterende kunder.

 

3 annoncetyper på Instagram

  • Billedannonce: Billedet vises enten som en kvadrat, i en liggende tilstand eller som stående format.
  • Videoannonce: Man har mulighed for at vise en kort video som en annonce på Instagram. Ligesom med billedannoncer, kan man vælge om formatet på videoen skal være kvadratisk, liggende eller stående.
  • Karrusel: Ved karruselannoncer, kan man tilføje flere billeder i én annonce. Dem der ser annoncen, kan således bladre igennem forskellige billeder, og dermed kan man kommunikere flere visuelle indtryk på én gang.
instagram annoncering house of seo

Book En Times Gratis Rådgivning 

Book en times gratis konsultation med vores specialister, så vi kan hjælpe dig godt videre.

Du får konkret, løsningsorienteret vejledning og lærer os at kende, så du bedre kan vurdere os som din eventuelle kommende samarbejdspartner.
Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til os på
27 92 92 92.

    Fordelene ved Instagram annoncering

    Der er mange fordele ved at annoncere på Instagram. Blandt andet så er der den fordel, at det er nemt at kommunikere visuelt indhold til den målgruppe man retter mod. Dette gør, at der er et højt engagementniveau fra brugerne på Instagram. Målgruppen kan defineres meget præcist, og man kan altid lave retargeting.

    En anden fordel er, at man inde på Instagram kan spore sin kampagnes succes i realtid og få indsigtsfulde oplysninger som kan hjælpe en videre. Man får adgang til analyser, som informerer om, hvilke kampagner der har fået det bedste engagement.

     

    Andre fordele ved markedsføring på Instagram

    • Følgerne kan se alle opslag
    • Højt engagement gennem værdig og ikke gennem salg
    • Hashtags kan henvise til tidens trends
    • Skaber værdi for både nye og eksisterende kunder med billeder og videoer
    • Næsten 3 millioner danske brugerprofiler på Instagram
    • Både mænd og kvinder fra alderen 13 og over bruger Instagram

     Sådan fungerer Instagram annoncering

    Når man vil sætte en annonce op på Instagram, foregår det ligesom ved en auktion. Det vil sige, at man byder på at få vist ens annonce, indenfor den valgte målgruppe. Hvis der er et stort konkurrence indenfor den målgruppe, kommer et klik eller visning til at koste mere, end hvis der ikke er en stor konkurrence.

    Når man opsætter en annonce, kan man selv vælge om man vil betale per visning eller per klik til ens hjemmeside. Hvis man har en meget bred målgruppe med lav konkurrence, kommer prisen til at være meget lavere, men så risikerer man også at få mange irrelevante kliks.

     

    Instagram budgettyper

    Når man opretter ens annonce fra sin side, skal man vælge sit annonceindhold (hvordan det kommer til at se ud), samt vælger man sin målgruppe og sit budget. Man kommer aldrig til at betale mere, end det budget man vælger.

    Dagligt budget og samlet budget:

    • Samlet budget: Et samlet budget er det maksimale beløb, man vælger at bruge på en annonce, indtil den holder op med at køre.
    • Dagligt budget: Et dagligt budget er det gennemsnitsbeløb, man vælger at bruge på sin annonce hver dag.

     

    Har din virksomhed brug for hjælp til Instagram annoncering, så kontakt os for at høre om mulighederne.

    Instagram Advertisement

    Brug for hjælp?


    Vi er her for dig

    Kontakt House of SEO, og lad os hjælpe dig i mål.
    Ring til os:

    27 92 92 92 

     

    Eller send os en mail på info@houseof-seo.dk

    Udfyld denne kontaktformular for at blive ringet op