Remarketing/Retargeting - hvad er det og hvad kan det bruges til

Remarketing/Retargeting

Få hjælp til Remarketing/Retargeting

Beregn din pris nemt og hurtigt

Du modtag et prisestimat indenfor de næste 24 timer

Hjemmeside

Webshop

Markedsføring

Beregn din pris nemt og hurtigt

Du modtag et prisestimat indenfor de næste 24 timer

Hjemmeside

Webshop

Markedsføring

Hvad er Remarketing/Retargeting?

Remarketing og Retargeting gør det muligt at få vist nogle annoncer i søgeresultaterne på Google og Facebook. Ved at gøre det, bliver ens synlighed for potentielle kunder folænget, og de bliver mindet om at de har været interreseret på noget inde på ens hjemmeside.

Den generelle måde at bruge remarketing på Google annoncer er, ved at opsætte nogle remarketing annoncer, der vises for de brugere, der for nyligt har været inde på ens hjemmeside. Disse annoncer vises når de søger på det samme eller på noget som ligner inde på Google.

Tilsvarende, har man ved retargeting mulighed for at ens annoncer, sider eller brand bliver vist til de Facebook brugere som har besøgt en for nyligt. Så når en bruger åbner Facebook, kommer disse annoncer til at blive vist i sidebjælken eller som et sponsoreret indlæg i nyhedsfeeden.

Remarketing og retargeting Houseof SEO

Book En Times Gratis Rådgivning 

Book en times gratis konsultation med vores specialister, så vi kan hjælpe dig godt videre.

Du får konkret, løsningsorienteret vejledning og lærer os at kende, så du bedre kan vurdere os som din eventuelle kommende samarbejdspartne
Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til os på
27 92 92 92.


    Fordelene ved Remarketing/Retargeting

    Remarketing annoncer kommer til at minde den pågældende besøgende om, at de for nylig har set på et produkt eller læst noget indhold på ens hjemmeside, som havde interesseret dem.

    Ved at gøre dette, mindes de om grunden til at de besøgte ens hjemmeside og kan beslutte sig for at foretage en handling, hvis dette ikke allerede er sket. Her bliver de mindet om at de tidligere har besøgt hjemmesiden og chancen er høj for at de besøger den igen og fuldfører deres handling.

    F. eks. hvis en besøgende har været på ens side og efterfølgende går på BT.dk, kommer de til at kunne se din annonce og bliver mindet om at de tidligere har besøgt ens hjemmeside.

    Chancen for at det bliver ens hjemmeside, fremfor ens konkurrent, stiger.

    Erfaringer er, at click-through-rate (CTR) og konverteringsprocenten er høje på denne form for annoncering, netop fordi kunderne allerede kender en i forvejen.

     Sådan fungerer Remarketing/Retargeting

     Der er forskel på hvordan Remarketing fungerer, alt efter om det er remarketing med Google Ads eller retargeting hos Facebook. Hvis der er tale om remarketing med Google Ads fungerer det ved, at der inde på brugerens computer bliver lagret en cookie.

    Når besøgende foretager en søgning inde på Google, eller besøger sider som er en del af Google Ads annoncenetværket, vil denne cookie udløse en remarketing annonce.

    Når man har installeret Facebook-pixel på sin webside, så bliver den brugt til at registrere alle de Facebook brugere, som besøger ens hjemmeside. Det kan til dels bruges til at få nogle oplysninger om deres demografiske data for de Facebook brugere, som besøger ens website eller webshop og kan også bruges til at vise retargeting annoncer til de pågældende brugere, når de er bruger deres Facebook.

     Man kan oprette annoncere specifikt som side eller produktannoncer, så man f.eks. viser annoncer for det produkt, som de besøgende har set på, da de sidst besøgte websiden.

    Har din virksomhed brug for hjælp til Remarketing/Retargeting, så kontakt os for at høre om mulighederne.

    Remarketing Retargeting

    Brug for hjælp?


    Vi er her for dig

    Kontakt House of SEO, og lad os hjælpe dig i mål.
    Ring til os:

    27 92 92 92 

     

    Eller send os en mail på [email protected]

    Udfyld denne kontaktformular for at blive ringet op