7 nye SEO færdigheder, som du skal mestre i 2023 -

7 nye færdigheder, som enhver SEO skal mestre i 2023

I en verden, hvor færdigheder undervises gratis på YouTube, skal vi skal blive endnu bedre for at sikre, at SEO får en større del af marketingbudgettet.

 

 

 

Det er 2023, og uanset hvor mange “SEO er død ”-artikler, der bliver offentliggjort, forsvinder SEO aldrig.

Rapporter tyder på, at den globale SEO-markedsstørrelse forventes at nå $122,11 milliarder i 2028.

 

Men med den form for vækst bliver SEO nødt til at ændre sig sammen med det – og det samme vil dygtigheden hos SEO-udøvere.

 

I denne artikel vil jeg dække syv nye færdigheder, som SEO’er bliver nødt til at mestre for at sikre deres plads ved bordet i goliat SEO-industrien.

 

Lad os dykke ned.

 

1. Værdi Artikulation

 

Hvis du arbejder som freelance SEO, så har du den allerede. Men for mange på bureau- og endda kundesider er det en færdighed, som for få forstår.

 

Vi lever gennem en potentiel recession og en leveomkostningskrise. Som sådan vil folk og virksomheder være forsigtige med deres budgetter.

Uanset hvilken rolle du har i øjeblikket, fra eksekutiv til strateg, skal du være klar over din rolles værdi og de opgaver, du påtager dig – og lære, hvordan du formulerer denne værdi.

Her er en linje, som enhver SEO skal mestre til hver opgave.

“Jeg laver (indsæt opgave), fordi det (forklar den værdi, det giver).”

For hvis du kan erstattes af et AI-værktøj, bliver du det.

Dette bringer mig til min næste færdighed.

2.Brug af AI-værktøjer

AI-værktøjer eksploderer af belastningen, og SEO tænker på, hvordan man bruger maskinlæring- fra søgeords- og klynge forskning til Meta beskrivelser og sidetitler.

SEO’er bør ikke være bekymrede over AI-værktøjer. De skal lære at bruge dem til deres fordel.

Tjek Chrome-udvidelsen AIPRM til ChatGPT.

Med dens hjælp kan du planlægge en silo struktur til et websted i enhver niche med et par klik.

Og det er ikke alt. Du kan udføre søgeord undersøgelser og optimere Google Business Profiler på få sekunder.

AI-værktøjer sparer dig for den kognitive belastning ved at udføre visse SEO-opgaver, hvilket giver dig tid til at se på de output, som AI giver, og giver dig mulighed for at finjustere, forbedre og forfine det, den sender ud.

AI-værktøjer vil aldrig erstatte SEO’er. De vil snarere hjælpe med at gøre SEO’er endnu bedre.

At reducere den tid, du bruger på opgaver, som maskiner kan håndtere, giver dig mere tid og mental energi til at fokusere på de områder inden for SEO, som AI aldrig kan hjælpe med.

Men du bliver nødt til at mestre, hvordan du bruger AI-værktøjer i din rolle.

3.Eksekutiv tilstedeværelse

Alle i SEO skal udvikle deres eksekutiv tilstedeværelse for at nå beslutningstagerne over dem.

  • En SEO-chef skal lære at præsentere deres ideer for account manageren.

  • Account manageren skal have dækningskøb fra kundeservice

  • Og så videre.

Jeg kan godt lide at henvise til denne færdighed som evnen til at skabe forandring på din arbejdsplads, uanset omfanget af denne forandring.

Bliv fortrolig med at verbalisere og præsentere dine ideer for magthaverne.

4.Indhold Design

Jeg lærte først om indhold design fra Sarah Winters’ arbejde og bog.

AI-skriveværktøjer har desværre fjernet noget af værdien ved at skrive og skrive SEO-indhold. Design er, hvordan vi skiller os ud og tilføjer værdi, som disse værktøjer ikke kan bringe.

Men jeg mener ikke, at enhver SEO skal gå hen og få fat i et Canva-abonnement.

Indhold Design handler om bruger-/læseoplevelsen.

Sort tekst på en hvid webside kan være enormt indflydelsesrig.

Vi ved, at folk er informations forhandlere. Undersøgelser har vist, at vi scanner indhold for at vurdere dets værdi, før vi tildeler kognitive ressourcer til at læse resten.

Derfor bør SEO’er se efter at bruge indhold design til at øge den opfattede værdi af deres indhold.

Især i en AI-skriveværktøj æra, hvor en artikel med mere end 2.000 ord kan oprettes på 30 sekunder, vil det være en nøglekamp at vinde læseren.

SEO’er skal omfavne indhold design som et værktøj i deres arsenal i 2023.

Et godt spørgsmål at stille dig selv med hvert stykke indhold er: “Hvordan kan vi gøre dette bedre?”

 5. Indholdsredigering

De fleste SEO’er hader at skrive (det gør nogle forfattere også).

Men en ting, som SEO’er har en tendens til at foragte, endnu mere, er at læse indhold.

Jeg forstår det. Der er ingen glæde ved at læse en artikel på 3.000 ord om et emne, du ikke har nogen interesse i, især når du har betalt en anden for at skrive og redigere.

Det er en forhindring, du bliver nødt til at overkomme.

For at SEO’er skal få succes i 2023, skal de grave i indholdsredigering.

Det er der en god grund til – vores ven AI.

Det er lige meget, om du har dit eget team af forfattere eller er afhængige af freelancere (eller et bureau). Du bliver nødt til at få din redigering direkte.

Vær på udkig efter vagt indhold, fnug og mangel på forskning og ekspertise.

AI-værktøjer kan hjælpe forfattere og forvente, at de udnytter deres brug.

Men vær også på vagt for doven indhold skabelse, der er blevet gjort med et klik på en knap.

Mit bedste tip er at læse dit indhold højt. Hvis det lyder dårligt, så ændre i det, til det ikke længere lyder dårligt.

6.Markedsføringsteori

Tilbage i gamle dage var det eneste, en SEO havde brug for at vide, hvordan man genererer placeringer og trafik.

I dag er folk lidt mere kræsne.

Toppen af tragten, midt i tragten, købers rejse, produkt styret – listen over SEO-taktikker og terminologi virker uendelig.

Det, der betyder noget i fremtiden for SEO, er, hvor den sidder ved marketingbordet.

Traditionelt set i betragtning af resterne af marketingbudgettet, vil ændrede syn på tilskrivning modellering betyde, at organisk indhold vil blive tillagt mere betydelig kredit.

Det er her, AI og maskinlæring hjælper os videre. Ved at udfylde hullerne i tilskrivningsvindue, får vi et mere defineret billede af, hvor meget organisk søgning betyder i marketingmixet.

Men det nytter ikke bare at kigge på din GA4-rapport og sige: “Ja, organisk søgning gjorde underværker.”

Kunder har adgang til alle marketingkanaler som TikTok, PPC, Radio Annoncer, TV, Podcasts.

Du skal bevise værdien af SEO.

Peter Fields og Les Binet har banet vejen for modne marketing diskussioner med deres arbejde på “The Long and the Short of It.”

Dog særlig salgsaktivitet over kort tid kan faktisk indbringe salg. En langsigtet brand marketing gør en større forskel for salget over en længere periode.

Men hvor kommer SEO ind i dette?

Det er under debat. Og det er derfor, SEO’er skal kunne hænge ud med marketingsverdenen og have voksne samtaler om vigtigheden af SEO.

Og for dette skal du lære sproget.

Brand marketing, direkte reklame, mental tilgængelighed, fysisk tilgængelighed, de 4 P’er, økonometri, sofistikeret massemarkedsføring, adfærdsvidenskab, den rodede midte, hukommelses arkitektur og meget mere.

Disse er alle emner, SEO bliver nødt til at fokusere på.

De fleste SEO’er har stadig brug for hjælp til at formulere, hvordan SEO faktisk hjælper en virksomhed.

I en verden med omfattende annoncering metoder er vi nødt til at vise kunderne, hvordan SEO fungerer, og være i stand til at forklare markedsføringsvidenskaben bag det.

7. Strategi

Når jeg ser en ny kunde, spørger jeg dem ofte, hvad strategien bag det sidste SEO-bureaus arbejde var.

De fleste er uvidende. De fleste fik det aldrig at vide. De fleste har intet at vise.

Vores SEO-strategi dokumentation skal forbedres.

De fleste SEO-strategier består af et sæt aktiviteter, som SEO-bureauet vil udføre, såsom:

  • Meta beskrivelser.

  • Intern linking.

  • 3 artikler á 3.000 ord.

  • Og så videre.

Men en plan er ikke en strategi, og det er heller ikke en liste over leverancer.

I 2023 vil SEO’er blive udfordret af kunderne, da marketingbudgetterne bliver presset. Og de vil med rette spørge: “Hvorfor gør vi det her?”

Selvfølgelig er strategi udfordrende.

Det er en udtalelse fra SEO-specialisten, “Vi vil gøre X, fordi det vil opnå Y.”

Du vil ikke kunne garantere noget.

Du vil ikke være sikker, og det er derfor, det er svært.

Men velkommen til strategiens verden.

Strategi bør gøre dig nervøs. Det er en teori, en tro.

Klienterne vil bede om nogle støttende beviser, og det er også fint.

Det er her, dine casestudier og undersøgelser af andre i SEO-branchen kommer ind i billedet. Det er derfor, gode SEO’er konstant undersøger andres hjemmesider.

“Dette virkede for XYZ, og derfor tror vi, det vil fungere for dig.”

SEO’er bør også være dristige og justere deres strategi. Det er vigtigt at se, hvor noget ikke fungerer, og at foretage ændringer.

Hvad du ikke bør gøre, er at holde dig til en eller anden selvdestruktiv tilgang på grund af en fast SEO-ideologi

Hvis det ikke får resultaterne, så skift tingene.

For at fremme din SEO-karriere skal du altid lære da SEO-industrien vokser konstant – og kvalifikationsgrundlaget for SEO’er skal vokse med det.

I en verden, hvor enhver SEO-færdighed og -aktivitet undervises gratis på YouTube, bliver vi nødt til at forbedre vores spil for at sikre, at SEO får en større del af marketingbudgettet.

At mestre de ovennævnte syv færdigheder er en start.