Hvad er ”Google Ads”?

Hvis du gerne vil nå ud til flere nye kunder online, så er ”Google Ads” måske noget for din virksomhed.  Når du laver annoncer med ”Google Ads”, vælger du at investere i din virksomhed med forventningen om, at det giver flere kunder fremadrettet. Det er vigtigt at forstå anvendelsen af ”Google Ads”, og hvordan det fungerer, samt hvordan dine investeringer kan være med til at vokse din virksomhed.

Online annoncering giver dig muligheden for at henvende dig til de kunder, som du vil og frasortere de kunder, som du ikke finder attraktive. Når du bruger ”Google Ads” online, kan du bruge de forskellige ”targeting methods” for at nå ud til potentielle kunder, som søger efter dig og dine produkter eller service.

Udnyt muligheden med forskellige annonceformater og funktioner til at tilpasse dine ”Google Ads” mål, som din virksomhed stræber efter. Om det er tilføjelse af ”Clickable button” til dine ”Google Ads” for at få flere telefonopkald, eller at bruge video ”Ads” for at illustrere dit brand, så er der nogle fællestræk indenfor markedsføring, som man kan bruge:

1. Målret dine annoncer med søge- eller nøgleord

Når du annoncerer ved siden af søgeresultaterne på Google, vælger du nøgleord som hjælper med at målrette dine annoncer mod folk, der søger efter relaterede udtryk. Du kan også vælge at vise dine annoncer på bestemte tidspunkter af dagen og angive en placering samt et sprog. Nøgleord er ord eller sætninger, du vælger, når du opretter din ”Google Ads”-kampagne. Dette er termer, som du tror, at dine potentielle kunder måske vil søge efter, når de søger produkter eller tjenester som din.  Ved at matche dine søgeord med de annoncer du opretter, gør du det muligt for din annonce at blive synlig, når nogen søger efter lignende ord eller besøger en hjemmeside inden for det samme område. For eksempel, hvis du leverer friske blomster, kan du bruge frisk blomsterlevering som et nøgleord parret med en annonce, der promoverer det. Når nogen søger på Google ved hjælp af udtrykket frisk blomsterlevering eller en lignende betegnelse, vises din annonce måske over eller under Googles søgeresultater, eller på andre websteder relateret til frisk blomsterlevering.

2. Vær specifik omkring din målgruppe

Når du laver ”Google Ads” og andre annoncer på forskellige websteder, fx YouTube eller mobilapps, som viser Googles annoncer på Google Displaynetværket, kan du blive endnu mere specifik. Det kan gøres ved at vælge alderen på de mennesker, du vil have besøger din, på baggrund af hvilke slags websteder de besøger og deres interesser.

3. Du betaler kun for resultater

Det er dig, som bestemmer, hvor meget du vil betale og betal kun, hvis nogen interagerer med dine annoncer.  Måden der interageres med dine annoncer, er ved at klikke på teksten eller se en video af din annonce. Vurderer ud fra dine bud på, hvad der er bedst for din virksomhed.

Det er samtidig også vigtigt at måle dine annoncers ydeevne, og der skal hurtigt laves målinger på annoncernes effektivitet og for at forberede på resultaterne.

Spred dine annoncer ud på de forskellige digitale platforme.  Forbind dig med dine kunder, og indgå i et samarbejde lige meget, hvor de er eller, hvilket værktøj de bruger (computer, tablet, mobiltelefon og apps).

4. Hvor dine ”Google Ads” kan vises på Google

Keywords

Før du udnytter alle mulighederne inden for online marketing, og hvad det kan gøre for din virksomhed, skal du sørge for at forstå forskellen mellem betalte annoncer og organiske søgeresultater.  Lad os sige, at nogen foretager en Google-søgning efter produkter eller tjenester relateret til din virksomhed, mens du annoncerer med ”Google Ads”.

 Afsnit 1 kan eksempelvis indeholde annoncer. Annoncer kan sandsynligvis vises øverst eller nederst på Googles søgeresultatside ud for eller under En ”Annonce” –etiket.  Annoncer rangeres primært på baggrund af, hvor relevante og nyttige de er for, hvad personen søgte efter, dit bud og et par andre faktorer.

Afsnit 2 består af ”organiske søgeresultater. Dette er ubetalte links til websteder med indhold, der direkte relateret til det, som personen søgte efter. Jo mere relevant webstedet er for søgeudtrykket, jo højere chance er der for at linket vises højt på listen. Dit relaterede websted kan blive vist her, men det kan dine annoncer ikke.

 5. Hvordan du kan kontrollere dit ”Google Ads”-budget

Ved budgivning på pris pr. klik (CPC), bliver du kun opkrævet betaling, når nogen klikker på din annonce. Du fortæller ”Google Ads”, hvad du er villig til at betale pr. klik på dine annoncer (kaldes ”The maximum cost-per-click bid”), men du kan blive opkrævet mindre. Du har kontrol over dit ”Google Ads”-budget. Du bestemmer det gennemsnitlige beløb, du vil bruge hver dag.

På de dage, hvor din annonce er mere populær, tillader Google at du laver annoncer op til 2 gange mere af gennemsnittet på dit daglige budget, så du ikke går glip af potentielle klik. Dit budget bliver lavere ved andre dage. Derfor bliver du ikke opkrævet mere end dit gennemsnitlige daglige budget ganget med det gennemsnitlige antal dage i en måned.

 6. ”Google Ads”-auktion

Google Auktion

”Google Ads” bestemmer, hvilke annoncer, der skal vises med en lynhurtig annonceauktion, der finder sted, hver gang nogen søger på Google, eller besøger et websted, som viser annoncer.

Der er 3 hovedfaktorer i annonceauktionen, der bestemmer, hvilke annoncer vises, og i hvilken rækkefølge. Når du indstiller dit bud fortæller du ”Google Ads”, det maksimale, du er villig til at betale for at klikke på din annonce. Hvor meget du ender med at betale, er ofte mindre end du tror, og du kan ændre dit bud når som helst.

Ikke nok med at Google ser på kvaliteten af dine annoncer, men den ser også, hvor relevant og nyttige dine annoncer er, men også om hjemmesiden der linkes til, er til den person, som skal se den.  Vurdering af kvaliteten af annoncen er opsummeret i, hvad der kaldes ”Quality Score”, hvilket er noget, du kan overvåge – og arbejde på at forbedre – på din ”Google Ads” konto. Den forventede indflydelse fra dine annonceudvidelser og andre annonceformater – når du opretter din annonce, har du muligheden for at tilføje yderligere oplysninger til din annonce, såsom et telefonnummer eller flere links til specifikke sider på dit websted. Den forventede indflydelse fra dine annonceudvidelser og andre annonceformater – Når du opretter din annonce, har du muligheden for at tilføje yderligere oplysninger til din annonce, såsom et telefonnummer eller flere links til specifikke sider på dit websted. Disse kaldes annonceudvidelser. ”Google Ads” estimerer, hvordan udvidelser og andre annonceformater, du bruger, vil påvirke din annonces ydelse. Så selvom din konkurrence har højere bud end din, kan du stadig vinde en højere position til en lavere pris ved at bruge relevante søgeord, annoncer og udvidelser. Sammenlagt bestemmer disse 3 faktorer, hvornår og om din annonce vises for potentielle kunder.

7. Hjælp dit websted med at få resultater

Online markedsføring via ”Google Ads” hjælper med at få folk til dit websted, men for at få de bedste resultater har du brug for et websted design til at tilskynde folk til at gøre forretning hos dig. Et let navigeret websted er vigtigt, hvis du vil konvertere potentielle kunder til betalende. Her er et par tip til oprettelse af et højt ydende websted.

 8. Designe dit websted

Sæt vigtige oplysninger øverst på siden og gør det let for dine besøgende at finde dit vigtigste indhold. Sørg for, at det straks er synligt, når de ankommer til siden, så de ikke behøver at rulle ned for at se det.

Overvej, hvordan dit websted benytter billede og video. Iøjnefaldende medier som fotos, video eller grafik appellerer til kunderne og en effektiv måde at engagere dem I din virksomhed. Men pas på med overdrivelser. For meget mediedata kan få et websted til at indlæse langsomt. Du ønsker ikke, at folk forlader dit websted, før de ser de vigtigste oplysninger.

Hav mindre skærme med i overvejelserne det handler ikke kun om stationær computer længere. Dine kunder bruger forskellige digitale enheder som f.eks. mobiltelefoner og tablets. Jo mindre skærmen er, jo sværere kan det være for folk at finde det, de vil have. Opret et websted, der automatisk tilpasser sig en brugers enhed, er den bedste måde at sikre, at alle der kommer til dit websted, finder det, de leder efter – uanset hvilken enhed de bruger.

 9. Konvertering af dine kunder

For at hjælpe med at holde dine nuværende kunder og konvertere potentielle kunder, skal du overveje den hastighed, din hjemmeside har når den ”loader”. Der er blevet gjort målinger, hvor det kunne udledes, at mange virksomheder mister ca. 50 % af deres kunder mens mobilstedet indlæses.

Gør navigationen enkel, hold dit websted simpel, klar og tydelig ved at begrænse antallet af navigationer, undgå brug af pop op-vinduer eller andre funktioner, der kan forstyrre navigationen på dit websted, sørg for at dit websted indlæses hurtigt, så du ikke mister kunder.

10. Brug klare og iøjnefaldende overskrifter

At have en tydelig overskrift på dit websted er afgørende for at hjælpe kunderne hurtigt med at vide, at de er på det rette sted. Dette vil tilskynde dem til at blive længere på dit websted og i sidste ende foretage handlinger, der er værdifulde for dig. Angiv klart de fordele, som dine kunder får af dine produkter og tjenester, når folk kommer til dit websted, vil du sikre dig, at de med det samme ved, hvorfor de skal blive. Sørg for, at fordelene kan scannes og er lette at læse; punkttegn er en god måde at gøre dette på.  Giv hurtige links til mere information. Gør det let for kunderne at finde links til yderligere oplysninger om det annoncerede produkt, de måske ønsker. For eksempel et fremtrædende link ”lær mere” inkluder en klar opfordring til handling.

Når du er klar over den handling, du vil have folk til at tage på dit websted, er det meget mere sandsynligt, at besøgende ret faktisk tager den handling og giver dig den virksomhed, du leder efter.

Opbygning af kundeforhold: opbyg tillid hos dine kunder ved at gøre det let for kunderne at nå dig. Det er en fantastisk måde at opbygge tillid på og øge gennemsigtigheden med potentielle kunder. Det er en god ide at dele oplysninger om din virksomhed og tydeligt angive, hvad den laver. Hvis du anmoder om personlige oplysninger fra kunder, skal du gøre det klart, hvorfor du beder om det, og hvad du vil bruge det til. Øg dine kunders tillid til din virksomhed. Du kan opbygge endnu mere tillid til dine kunder ved at inkludere kundebedømmelser eller tredjepartsbekræftelser om din virksomhed. Hvis du kører annoncer på dit websted, skal du sørge for at skelne mellem disse annoncer og sponserede links fra resten af dit webstedindhold.

 

 

Brug for hjælp?

Vi er her for dig

Kontakt House of SEO, og lad os hjælpe dig i mål.
Ring til os:

27 92 92 92 

Eller udfyld denne kontaktformular for at blive ringet op


    Eller send os en mail på [email protected]
    seo analyse

    Få en Gratis Analyse af din Webside



    (HUSK at bekræfte, bekræftelsesmailen, ellers modtager du ikke analysen af din hjemmeside) Vi sender analysen i løbet af 3 arbejdsdage.