Sådan skriver du SEO indhold i lang form: 7 smrte trin

At skrive SEO (søgemaskingoptimring) indhold i lang form, der får resultater, er en færdighed. Lær, hvordan du kan udnytte det til at nå dine content marketingmål.

Hvis du bliver skræmt af at skrive noget indhold, der er længere end 1.000 ord, skal du ikke være det.

Langt indhold kan være lige så ligetil som at kaste et stykke på 500 ord af.

Det vil tage dig lidt længere tid, men der er enorme fordele at høste ved at bruge tid på at skabe indhold i lang form.

For det første har langt indhold en tendens til at præstere bedre end kort indhold. Det tjener flere backlinks og vil sandsynligvis blive vist på Googles første side.

Derudover rapporterer bloggere konstant, at længere indhold formater såsom vejledninger og e-bøger er mest effektive. De, der skriver indlæg i ultralang form (3.000+ ord), er 2,5 gange mere tilbøjelige til at sige, at deres resultater er stærke i forhold til bloggere, der skriver kortere indlæg på 1.500 ord eller mindre.

I sidste ende er det en færdighed at skrive indhold i lang form, der får resultater, og når du først har lært det, kan du udnytte det til at nå dine mål for indholdsmarkedsføring.

 

Hvad er indhold i lang form? Hvorfor betyder det noget?

 

c

 

Lang form indhold er ethvert stykke skriftligt indhold, der er over 1.000 ord langt.

Nogle mennesker vil skændes om det nøjagtige ordantal, men næsten alle er enige om, at indhold i kort form altid er under 1.000 ord. Det betyder, at et godt benchmark for langvarigt indhold er 1.000 ord eller derover.

Det er dog ikke den eneste afgørende faktor for indhold i lang form. For at være virkelig ”lang form” skal indholdet have dybde. Det skal dykke dybt ned i et emne og give værdi. Det skal være nyttigt for læserne og give dem den information, de har brug for.

Til SEO-formål hjælper indhold i lang form dig med at nå tre forbundne mål:

 

  • Ranger højere i søgemaskiner: Omfattende indhold udkonkurrerer tyndt indhold. Normalt (men ikke altid) er omfattende indhold i lang form.
  • Engager kundeemner og behold dem på dit websted: Langt indhold bør være fyldt med interessante, værdifulde oplysninger målrettet en bestemt læser. Dette engagerer dem, holder dem på din side længere og forbedrer din afvisningsprocent.
  • Opbyg dit omdømme: Lange guider og blogindlæg demonstrerer din ekspertise om dit emne og din branche, hvilket skaber tillid. Udgiv mange højkvalitets indlæg i lang form, og din autoritet vil bygge videre på sig selv. Endelig, når vi bevæger os længere ind i multimedieindholdets tidsalder, skal du ikke fraskrive alternative indholdstyper, når vi diskuterer det lange format.

 

Videoer, webinarer og podcasts kan have lige så meget dybde som et stykke skriftligt indhold og kan også hjælpe dig med at nå dine mål – og de kan måske invitere til endnu bedre engagement.

 

Sådan skriver indhold i lang form: 7 trin

At skrive langt indhold behøver ikke at være en besværlig opgave. Hvis man ser på det som et stort puslespil, der skal lægges sammen, så bliver det en sjov udfordring.

Nøglen til at skrive indhold i lang form er at dele det op i håndterbare bidder – de enkelte puslespilsbrikker. Sådan gør du det!

 

1.Vælg det rigtige emne

En af de første ting at forstå ved at skabe indhold i lang form er: Ikke alle emner er egnede til dette format.

Hvis du vælger et emne, der er forkert for et stykke i lang form lige fra hånden, sætter du dig selv op til at kæmpe. Du vil sandsynligvis ikke have nok at skrive om og kan finde på at skrive bare for at udfylde længden – en opskrift på fnug og ubrugelig fyld, som ingen vil læse.

For at undgå disse fejl skal du se kritisk på dit potentielle emne, før du skriver. Det rigtige emne for et indhold i lang form vil være:

  • Kompleks: Der vil være en masse forskellige dele at forklare eller gå læseren igennem.
  • Specifik: En generel forklaring af emnet vil ikke give din læser den form for forståelse, de behøver for at forstå det fuldt ud.
  • Usædvanlig eller unik viden: Dit publikum bør ikke have en dyb forståelse af dit emne, der går ind, fordi viden er unik eller usædvanlig for dem. Dette vil variere afhængigt af, hvem du målretter mod, så sørg for, at du forstår dit publikum, før du går på jagt efter lange emner.

2.Undersøg søge-hensigten med dit emne

     Når du har et emne, der nemt kan bære vægten af ​​mange ord, er det tid til at finde ud af, præcis hvor mange af dem, du skal bruge.

    Eksempel: Planlægning af asiatiske ferie.

    Skal din lange guide til planlægning af en asiatiske ferie være på 1.500 ord? 2.000? 3.000 eller mere?

    For at finde ud af, hvad personer, der søger efter dit emne, ønsker at se (deres søge hensigt), skal du se på de bedste resultater i Google og prøve at besvare disse spørgsmål:

     

    • Hvilken slags information leder dit publikum efter, når de søger efter dette emne?
    • Hvor meget information har de brug for at forstå det?
    • Hvor meget information om emnet er tilfredsstillende for en søger, der leder efter svar?
    • Hvis du for eksempel googler “hvordan du planlægger en europæisk familieferie”, vil du vise dig en masse guider øverst med en blanding af ordtælling.

     

    3.Lav en disposition og strukturer indholdet

    Fra din søge hensigts undersøgelse bør du allerede have et par bemærkninger om, hvad dit lange indlæg skal indeholde. Nu er det tid til at blande det med din ekspertise om emnet, plus enhver yderligere nødvendig forskning, for at skabe en oversigt.

    Hvorfor? Det er super vigtigt, at indhold i lang form er struktureret og organiseret godt for at maksimere læsbarheden og engagementet. At skitsere hjælper dig med at opbygge den struktur.

    Til det formål skal du altid lave en løs omrids til dine langformede indhold stykker. Da skitsering giver dig skeletstrukturen i dit indlæg, er det nyttigt til at lege med rækkefølgen og flowet af dine point. Er de indrettet logisk? Er de alle nyttige og nødvendige?

    Dit skelet omrids giver dig også nøglesteder til at inkludere overskrifter i dit færdige stykke. Generelt bør hvert hovedpunkt og underpunkt have en overskrift knyttet til sig. Inkludering af overskrifter organiserer indlægget, opdeler teksten, gør det nemmere at scanne, letter læsbarheden og hjælper endda med SEO.

    Her er en oversigt over overskrifter, du bør bruge i dit langformede indhold:

     

    • H2 – Bruges til titler på afsnit og hovedideer.
    • H3 – Bruges til punkter, der understøtter hovedideen i din H2.
    • H4 – Bruges til yderligere underpunkter, der understøtter en H3.

    Du vil sjældent bruge H5s, og sandsynligvis aldrig bruge H6s, så ingen grund til at bekymre dig om dem. H1s er udelukkende til din post titel og intet andet.

     

    4.Tænk på dit publikum, mens du skriver

    Når du researcher, strukturerer og skriver dit lange indlæg, bør dit publikum være top-of-mind hele tiden.

    Har du særlig indsigt i disse ting fra din forskning eller interaktion med dem? Inkluder disse detaljer i dit indhold.

    Sig for eksempel, at jeg skriver et indlæg til begynderfotografer. Mit team har haft en samtale med et medlem af vores publikum, som fortalte os, at de har svært ved at forstå eksponering og har brug for hjælp til at huske de grundlæggende begreber. Jeg kunne tage det direkte ind i mit lange indlæg og dedikere en hel sektion til at afmystificere eksponering med professionelle tips.

    Din publikumsundersøgelse bør vejlede, hvad du inkluderer i dit langformede indhold, lige så meget som det, du lærer af at studere Google og konkurrenterne. I mange tilfælde vil dette også hjælpe med at differentiere dit indhold.

    5.Udvid dine pointer og svar:

    Når du udfylder din disposition og uddyber hvert af dine punkter, skal du ikke bare tilbyde udenad forklaringer. Besvar i stedet også det underforståede spørgsmål, som din læser vil have, når de ruller gennem dit indhold:

    Fortæl dem, hvorfor informationen er vigtig – hvordan det gavner dem, hvad det i sidste ende vil hjælpe dem med at gøre, og/eller hvorfor det betyder noget.

    6.Tilføj visuelle elementer, som billeder og videoer, for at opdele indhold i lang form

    Mere end nogen anden type indhold beder lang form af visuelle elementer for at hjælpe med at bryde teksten op.

    Dette inkluderer overskrifter, men endnu vigtigere, du har også brug for relevante billeder eller videoer derinde. Ellers vil dit engagement være meget lavere, end hvis du ikke inkluderede disse elementer.

    Du ønsker, at den skal være læsbar, scan bar og visuelt engagerende. Af den grund, sammen med smart strukturering og formatering, er en god tommelfingerregel at inkludere et relevant billede eller video for hver 200 ord.

     

    7.Overvej at oprette en indholdsfortegnelse

    Tager du springet og skriver en virkelig episk lang-form guide? Hvis dit indlæg er længere end 2.500-3.000 ord, kan du overveje at tilføje en indholdsfortegnelse øverst i indlægget.

    Du vil vise dem et klart overblik over, hvad der er inde i dit indlæg, og give dem landområder, før de begiver sig ud på det spor, du har lagt for dem gennem emnet.

    Andre typer indhold i lang form, du bør overveje

    Glem endelig ikke de andre typer af langformet indhold derude, som ikke er skrevet – videoer, webinarer og podcasts.

    Disse indholdstyper vil kræve lige så meget planlægning og research som skrevet indhold i lang form, men kan være lige så effektive til at opbygge autoritet og tillid hos dit publikum.

     

    Webinarer

    Ifølge en undersøgelse foretaget af Demand Gen foretrækker B2B-købere webinarer frem for enhver anden indholdstype (bundet med e-bøger, en anden helt i lang tid, med 57%).

    Webinarer er simpelthen live præsentationsbegivenheder, der udsendes over internettet til en udvalgt gruppe mennesker. Deltagerne kan streame præsentationen og deltage virtuelt.

    Brands producerer pædagogiske webinarer af de samme grunde, som du udgiver indhold i lang form – for at opbygge tillid til dit publikum og for at øge dit brand autoritet. Derudover kan webinarer optages og udgives som selvstændige videoer i langt format (“gen afspilninger”), som alle, der ikke kunne deltage live, kan se senere.

    Langformede videoer

    Generelt er langformede videoer omkring 15 minutter til en hel time lange og dykker ned i et emne på samme måde som skrevet langformat indhold, bortset fra, at det er med et visuelt eller fortællende fokus.

    Et eksempel på et brand med et robust bibliotek af videoindhold (både i lang og kort form) kan være Lush, et kosmetikfirma. Generelt fokuserer deres langformede videoer på hudpleje- og hårpleje guider, såsom deres guider til henna-hårfarvning og opfriskning af dit hår rutine.

    Podcasts

    I det sidste årtier podcasts steget i popularitet. 78 % af amerikanerne kender til podcasting, og over 50 % har lyttet til en.

    Det giver mening: De er nemme at lytte til i bilen eller i offentlig transport, mens der udføres pligter eller laves aftensmad. De er nemme at downloade eller streame fra din mobilenhed. Og der er ubegrænsede valgmuligheder for emner.

    Podcasts er også et godt valg til skabelse af indhold i lang form. Dit brand kan fortælle historier og dele værdifuld information med minimal investering, og du vil høste de samme fordele som at udgive indhold i lang form.

     

    Forpligt dig til at skrive indhold i lang form og forbedre din indholdsstrategi

    Der er ingen tvivl om, at det kræver engagement at skrive langt indhold. Og hvis du ikke ved, hvad du laver, kan det virke som en monumentalt svær opgave.

    Det tager mere tid, kræfter og ressourcer at skabe, men i sidste ende vil langform give flere og bedre resultater.

    Det skyldes, at indhold i lang form er mere omfattende. Det har til formål at udforske et emne fuldt ud, demonstrere bredden af ​​din brand ekspertise, tilbyde værdifuld indsigt og lære dit publikum noget, de ikke ved.

    Udført rigtigt rangerer omfattende indhold bedre. Det holder dine læsere på din side længere. Sidst men ikke mindst opbygger det tillid bedre end indhold i kort form.

    Den tid, du bruger på at lære at skrive langt indhold, vil ikke blive spildt. Det er en yderst værdifuld færdighed, som vil hjælpe din indholdsmarkedsføring med at indbringe mere ROI (return on Investment) og en du vil bruge igen og igen til at skabe rentabelt indhold, der vinder hos læsere og søgemaskiner.