KONVERTERINGSOPTIMERING
Få hjælp til KonverteringsoptimeringBeregn din pris nemt og hurtigt
Du modtager et prisestimat indenfor de næste 24 timer.
Hjemmeside
Webshop
Markedsføring
Beregn din pris nemt og hurtigt
Du modtager et prisestimat indenfor de næste 24 timer
Hjemmeside
Webshop
Markedsføring
Hvad er Konverteringsoptimering?
Når en besøgende skal udføre bestemte handlinger på en webshop eller hjemmeside, kaldes det for en konvertering. Konverteringsoptimering handler om, hvordan man får flere besøgende til at udføre præcis denne handling. Hvis man har en succesfuld konverteringsoptimering, giver det din online markedsføring, og dit SEO-arbejde, en større værdi, fordi man formår at udnytte den trafik der kommer ind på siden.
Hvis man ønsker at optimere salget eller for eksempel få flere tilmeldinger til ens nyhedsbrev, kan en konverteringsoptimering være relevant. Det vil dog også være relevant, hvis man bare gerne vil have flere til at udfylde en kontaktformular, downloade noget, eller bestille en tid til en aftale. Kort sagt, så handler det om at få dine besøgende til, at udføre en foruddefineret handling, som ender med at give en omsætning.
Sådan fungerer Konverteringsoptimering
Ved hjælp af Konverteringsoptimering kommer man altid til at løfte en hjemmesides værdi, uanset om formålet med siden er at drive en webshop, udbrede information eller noget helt tredje. Når man ser på webshops generelt, kan det regnes ud, at for hver 100 kroner man bruger på at drive trafik til siden, har man samtidig brugt 1 krone til at optimere selve siden.
Konverteringsoptimering fungerer ved, at man får flere kunder til at udføre en bestemt handling på ens hjemmeside. Når en besøgende kommer ind på en side, har man ca. 6 sekunder til at overbevise den besøgende om, at det er denne side, som den besøgende leder efter, og at der ikke er nogen grund til ikke at være på siden. Hvis dette lykkedes, kommer man til at holde brugeren på siden i endnu længere tid, så brugeren kommer til at udføre den ønskede handling på siden. På den måde kommer man i sidste ende til at øge sin omsætning.
Undersøgelser viser også, at der er en klar sammenhæng mellem det budget der allokeres til optimeringen, og hvor godt der bliver solgt i virksomheden online.
Har din virksomhed brug for hjælp til Konverteringsoptimering, så kontakt os for at høre om mulighederne.
Book En Times Gratis Rådgivning
Book en times gratis konsultation med vores specialister, så vi kan hjælpe dig godt videre.
Du får konkret, løsningsorienteret vejledning og lærer os at kende, så du bedre kan vurdere os som din eventuelle kommende samarbejdspartner.
Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til os på 27 92 92 92.
Fordelene ved Konverteringsoptimering
Øgningen af konverteringsraten på ens hjemmeside, kommer flere af de besøgende man har på siden til at foretage den ønskede handling. Man behøver derfor ikke at øge ens besøgstal til siden, for at kunne få øget ens omsætning. Dog er en af de største fordele ved at arbejde med konverteringsoptimering, at man får mere ud af de besøgende som man allerede har på ens hjemmeside.
Når man først begynder at arbejde med, at analysere brugeroplevelsen og forbedringen af den, gennem konverteringsoptimering, kommer man til at se at det har en afsmittende effekt på resten af sidens brugeroplevelse. Man kommer også til at se, at brugerne vender tilbage til ens side i højere grad end før, da brugerne kommer til at syntes at deres oplevelse har været god ved deres første besøg.
Brug for hjælp?
Vi er her for dig
Kontakt House of SEO, og lad os hjælpe dig i mål.
Ring til os:
27 92 92 92
Eller send os en mail på info@houseof-seo.dk
Udfyld denne kontaktformular for at blive ringet op