fbpx

GOOGLE SHOPPING

Få hjælp til google shopping

Beregn din pris nemt og hurtigt

Du modtag et prisestimat indenfor de næste 24 timer

Hjemmeside

Webshop

Markedsføring

Beregn din pris nemt og hurtigt

Du modtag et prisestimat indenfor de næste 24 timer

Hjemmeside

Webshop

Markedsføring

Hvad er Google shopping?

Med Google Shopping får man mulighed for at få vist ens produkter direkte i søgeresultaterne. Produkterne bliver vist med billede og pris på de relevante søgninger inde på Google.

Fordi Denne type annoncer er uafhængig af Google ads, har man mulighed for at få mere opmærksomhed i søgeresultaterne. Det sker både gennem visning af en Ads-annonce, ens Shopping-produkter og organiske søgeresultater. Samtidig har man, i modsætning til Ads, mulighed for at få vist flere annoncer på andre produkter i samme søgning.

Google Shopping

Book En Times Gratis Rådgivning 

Book en times gratis konsultation med vores specialister, så vi kan hjælpe dig godt videre.

Du får konkret, løsningsorienteret vejledning og lærer os at kende, så du bedre kan vurdere os som din eventuelle kommende samarbejdspartne
Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til os på
27 92 92 92.


    Fordelene ved at bruge Google Shopping

    Overordnet set kan man bruge Shopping-annoncer til at synliggøre produkter og ens virksomhed/brand online. Derudover giver Shopping-annoncer en positiv indvirkning på forretningen ved at:

    • promovere ens varelager
    • finde nye og potentielle kunder
    • detailhandelsorienteret kampagnestyring
    • større spend
    • effektiv rapportering
    • booste trafikken til ens hjemmeside

    Fordi disse annoncer er mere end tekst- og billedannoncer, giver det potentielle kunder et solidt udgangspunkt for et køb. Det sker ved visning af både et billede af produktet, prisen samt ens webshop og/eller butiks navn.

    Ved hjælp af Google Shopping har mange virksomheder oplevet en stigning i deres CTR (Click Through Rate), også sammenlignet med brug af udelukkende tekstannoncer.

     Sådan fungerer Google Shopping

    Shopping-annoncer fungerer ved at produkter vises med billede og pris på relevante søgninger. Når brugere klikker på annoncerne, ledes disse direkte til produktsiden på ens hjemmeside. Derfor er et direkte salg tættere indenfor rækkevidde end ved brug af andre former for annoncer.

    De forskellige søgeord og vendninger bliver auktioneret til den højeste pris, præcis som ved Google Ads. Samtidig er der også en pris der skal betales hver gang nogen klikker på en annonce. annoncerne vil føre kunden videre til enten den pågældende landingsside til produktet på hjemmesiden/webshoppen eller til den Google-hostede landingsside.

    Det betyder at princippet om CPC (Cost Per Click) også gælder på Shopping-annoncer, ligesom det gør på Ads-annoncer.  CPC hentyder til den pris man er villige til at betale pr. click. Denne pris fastsættes ved oprettelsen af en Shopping-kampagne.

    Med hensyn til CPC er Google Shopping indrettet således, at man altid betaler det mindste beløb der kræves, for at overhale og rangere over den annoncør, som ligger lige under en. Derfor vil man som oftest komme til at betale mindre end ens maksimumbud.

    Har din virksomhed brug for hjælp til Google Shopping, så kontakt os for at høre om mulighederne.

    Google Shopping

    Brug for hjælp?


    Vi er her for dig

    Kontakt House of SEO, og lad os hjælpe dig i mål.
    Ring til os:

    27 92 92 92 

     

    Eller send os en mail på [email protected]

    Udfyld denne kontaktformular for at blive ringet op


      seo analyse

      Få en Gratis Analyse af din Webside



      (HUSK at bekræfte, bekræftelsesmailen, ellers modtager du ikke analysen af din hjemmeside) Vi sender analysen i løbet af 3 arbejdsdage.