GOOGLE SHOPPING
Få hjælp til Google ShoppingBeregn din pris nemt og hurtigt
Du modtager et prisestimat indenfor de næste 24 timer.
Hjemmeside
Webshop
Markedsføring
Beregn din pris nemt og hurtigt
Du modtager et prisestimat indenfor de næste 24 timer
Hjemmeside
Webshop
Markedsføring
Hvad er Google shopping?
Med Google Shopping får man mulighed for, at få vist ens produkter direkte i søgeresultaterne. Produkterne bliver vist med billede og pris på de relevante søgninger inde på Google.
Fordi denne type annoncer er uafhængig af Google ads, har man mulighed for at få mere opmærksomhed i søgeresultaterne. Det sker både gennem visning af en Ads-annonce, ens Shopping-produkter og organiske søgeresultater. Samtidig har man, i modsætning til Ads, mulighed for at få vist flere annoncer på andre produkter i samme søgning.
Book En Times Gratis Rådgivning
Book en times gratis konsultation med vores specialister, så vi kan hjælpe dig godt videre.
Du får konkret, løsningsorienteret vejledning og lærer os at kende, så du bedre kan vurdere os som din eventuelle kommende samarbejdspartner.
Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til os på 27 92 92 92.
Fordelene ved at bruge Google Shopping
Overordnet set, kan man bruge Shopping-annoncer til at synliggøre produkter og ens virksomhed/brand online. Derudover giver Shopping-annoncer en positiv indvirkning på forretningen ved at:
- Promovere ens varelager
- Finde nye og potentielle kunder
- Detailhandelsorienteret kampagnestyring
- Større spend
- Effektiv rapportering
- Booste trafikken til ens hjemmeside
Fordi disse annoncer er mere end tekst- og billedannoncer, giver det potentielle kunder et solidt udgangspunkt for et køb. Det sker ved visning af både et billede af produktet, prisen, samt ens webshop og/eller butiksnavn.
Ved hjælp af Google Shopping, har mange virksomheder oplevet en stigning i deres CTR (Click Through Rate), også sammenlignet med brug af udelukkende tekstannoncer.
Sådan fungerer Google Shopping
Shopping-annoncer fungerer ved, at produkter vises med billede og pris på relevante søgninger. Når brugere klikker på annoncerne, ledes disse direkte til produktsiden på ens hjemmeside. Derfor er et direkte salg tættere indenfor rækkevidde, end ved brug af andre former for annoncer.
De forskellige søgeord og vendinger bliver auktioneret til den højeste pris, præcis som ved Google Ads. Samtidig er der også en pris der skal betales hver gang nogen klikker på en annonce. Annoncerne vil føre kunden videre til enten den pågældende landingsside til produktet på hjemmesiden/webshoppen, eller til den Google-hostede landingsside.
Det betyder at princippet om CPC (Cost Per Click) også gælder på Shopping-annoncer, ligesom det gør på Ads-annoncer. CPC hentyder til den pris man er villig til at betale pr. click. Denne pris fastsættes ved oprettelsen af en Shopping-kampagne.
Med hensyn til CPC er Google Shopping indrettet således, at man altid betaler det mindste beløb der kræves, for at overhale og rangere over den annoncør, som ligger lige under en. Derfor vil man som oftest komme til at betale mindre end ens maksimumbud.
Har din virksomhed brug for hjælp til Google Shopping, så kontakt os for at høre om mulighederne.
Brug for hjælp?
Vi er her for dig
Kontakt House of SEO, og lad os hjælpe dig i mål.
Ring til os:
27 92 92 92
Eller send os en mail på info@houseof-seo.dk
Udfyld denne kontaktformular for at blive ringet op