Digital Marketing
Beregn din pris på 2 min.Beregn din pris på online marketing
Det vi tilbyder
- Gennemgang og analyse af hjemmeside
- Tilretning af 1 hjemmeside, op til 20 sider
- Analyse og linking af valgte søgeord
- Søgeords tilretning på hjemmesiden
- Vælg relevant søgeord
- OnSite SEO
- Lokale links
- Internationale link
- Oprettelse af Google Analytics
- Oprettelse af Google My Business profil
- Pagespeed optimering
- Oprettelse af Google Ads
- Op til 3000 ord til tekstforfatning
Digital Marketing
Det kan være svært at forstå, hvad man skal gøre for at få flere kunder til sin hjemmeside. Det er her digital marketing og SEO kommer ind.
Hvad betyder SEO?
Det kommer fra det engelske sprog, og står for “Search Engine Optimization” – altså direkte oversat, søgemaskineoptimering. Ordet SEO dækker dog over en hel del mere.
Så hvad er SEO?
SEO er kunsten at gøre en hjemmeside optimeret, så både brugere og søgemaskiner kan navigere den hurtigt og nemt. Siden bliver herefter ‘belønnet’ med en højere placering på flere søgninger, og vinder på denne måde mere trafik, og ofte mere salg. SEO er derfor en meget stor del af digital marketing.
Har du brug for SEO optimering?
Vi kan give en fast SEO optimeringspris til din hjemmeside, få et gratis tilbud på Digital marketing og en analyse af jeres webside på mail.
En nem og sikker proces
Det er utroligt vigtigt for os i House of SEO, at det er en nem og sikker proces, når du indgår et samarbejde med os. Uanset om du tidligere har haft gavn af digital markedsføring eller om det er første gang du hører om konceptet, vil vi sørge for at du får den bedste oplevelse samt en god forståelse for hvordan denne digitale markedsføring gavner din virksomhed. Læs hvordan arbejdsprocessen af din digitale markedsføring kommer til at foregå.
01 Opstart
For os er det utroligt vigtigt at vi bruger god tid på at forstå din vision for din forretning, så vi sammen kan skabe det bedste udgangspunkt for din forretning.
Med en tæt dialog afstemmer vi sammen dine mål, ønsker og behov. Med dette har vi mulighed for at lave skræddersyet SEO til din forretning.
02 Søgeordsundersøgelse
Efter mødet er vores specialister klar til at lave en dybdegående undersøgelse og analyse af relevante søgeord, som din virksomheds hjemmeside kan have stor gavn af. Det betyder at disse søgeord er tilpasset til din målgruppe, så søgeordene rammer lige præcis hvad dine kunder søger på.
03 On Site SEO
Med søgeordsundersøgelsen i hus er det muligt at lave On Site SEO, hvor søgeordene inkorporeres på din hjemmeside. I denne del af processen laves der også teknisk SEO. Her bliver der blandt andet lavet meta beskrivelser, alt tags, sitemaps, titler og headings, så Google og andre søgemaskiner nemt kan granske igennem din side og placere din virksomhed øverst i søgeresultaterne.
04 Off Site SEO
Efter den tekniske SEO er der også mulighed for at lave Off Site SEO, den del af SEO som ikke foregår på din hjemmeside. En del af dette, er at lave backlinks, som gør din side mere troværdig i forhold til de forskellige søgemaskiner, såsom Google. Med den skræddersyet SEO i hus vil din virksomhed nu komme højere oppe i søgeresultaterne.
Beregn din pris nemt og hurtigt
Du modtager et prisestimat indenfor de næste 24 timer.
Hjemmeside
Webshop
Markedsføring
Beregn din pris nemt og hurtigt
Du modtager et prisestimat indenfor de næste 24 timer
Hjemmeside
Webshop
Markedsføring
Hvorfor Digital marketing/SEO?
Der er rigtigt meget at gå glip af, hvis virksomhedens hjemmeside ikke er rigtig SEO optimeret. Dine konkurrenter vil elske at se, at din hjemmeside ikke er SEO optimeret, og de vil gnide sig i hænderne, hver gang de får en kunde fra din hjemmeside, som burde have landet hos dig. Vi tager det seriøst og bruger avanceret analyseværktøjer til minutiøst, at gennemgå hvert et aspekt af din virksomheds SEO og digital marketingsprojekter. SEO handler nemlig om, at din hjemmeside bliver så synlig, at du kan mærke kunder strømme ind til hjemmesiden.
Man skal overholde følgende punkter for at opfylde OnSite SEO:
Søgeordsanalyse
Der foretages en analyse af hvilke søgeord som er vigtige for din virksomhed, i forhold til at ligge højt i søgeresultaterne.
Rækkefølge i header
På en sides header, er det vigtigt at der er blevet brugt Meta Tags og at de er blevet sat ind i den korrekte rækkerfølge: Meta Title, Meta Description og Meta Keywords.
Title Tag
Det er vigtigt, at din side har et Title Tag i forhold til SEO. Det er en god idé at have nogle af dine søgeord i titlen og gerne så langt til venstre som muligt. Man skal også helst undgå, at skrive en title som er længere end 55-65 karakterer, så Google ikke skærer enden af din titel i sin visning.
Meta Description
Giver ikke en decideret SEO fordel, men hvis man kan skrive en god sælgende tekst, kan det være afgørende for om en potentiel kunde klikker på dit, eller konkurrentens link.
Meta Keywords
Disse er heller ikke afgørende for SEO, men kan hjælpe med interne funktioner som f.eks. en søgefunktion.
Headings
Også kendt i daglig tale som overskrifter og underoverskrifter. De har SEO-indflydelse og du kan derfor med fordel, inkludere nogle af dine søgeord i disse.
Antal ord på siden
Det er godt at have mange ord på sin side, jo flere desto bedre. Det gælder så bare til gengæld om, at skrive nogle gode brugbare tekster.
Alt-tags
Dette er en alternativ tekst, den hjælper Google med at forstå hvad der er på billedet og bruges til billedsøgninger. Giver også mulighed for at blinde og svagtseende også kan finde ud af hvad der vises.
Bindestreger
Det er en god idé at bruge bindestreger i sine URL’er, frem for punktummer, da bindestreger fungerer som en naturlig ordopdeler. For mange kan dog få dit site til at se skummelt ud.
Relative URL’er
Der er intet i vejen for at bruge relative URL’er, men man skal gøre det korrekt. En relativ URL betyder, at man undlader domænet i linket og det giver kortere kode.
Eksterne scripts
Det er en god idé, at begrænse hvor meget du sætter Googles crawlers til at kigge igennem. Derfor kan man med fordel holde den kode som man kan, i separate scripts.
Sitemap
En hjemmeside kan have et sitemap, og det er en god idé at gøre dette i XML, så søgemaskinerne nemmere kan crawle hele din side.
Navigation
Navigationen på din side bør være i tekstform, og ikke i JavaScript eller andet som Google ikke kan forstå. Hvis du nu bruger JavaScript til at navigere alligevel, bør du tilføje navigation i tekstform i bunden af siden.
Robots.txt
Det kan være en god idé at have en robots.txt-fil, selvom den ikke er vigtig for SEO. I denne fil fortæller du søgemaskinerne, hvilke sider du ikke ønsker indekseret.
Web-analytics
Et af de basale elementer i en god SEO-strategi, og din On-page SEO, er Web-analytics. Uden en god måde at indsamle informationer på, kan det være svært at se i hvilken retning ens side udvikler sig. Derfor er det vigtigt at ens værktøj bliver opsat korrekt. Her kan man f.eks. vælge at bruge Google Analytics til indsamling af data. Der er brug for nogle klare mål, omkring hvilken type data du har brug for, så man sikrer at oplysningerne er meningsfulde.
Tjek sitets udvikling ifht. algoritme-opdateringer
Er du i tvivl om din hjemmeside er blevet ramt af Google’s algoritme-opdateringer? Det kan ses ved at bruge værktøjer som f.eks. Panguin Tool, som kan sammenligne din trafik mod algoritme-opdateringerne.
Link-strategi
Linkbuilding er en vigtig del af ens SEO-strategi. Uden strategisk brug af links, kan det være svært at opnå det resultat, eller den placering på Google man havde håbet på. Det er ikke kun de links du får fra andre sider, men også hvordan du vælger at bruge interne links på din egen side. Både de links man modtager og sender ud, bør se naturlige ud. Kvaliteten og den relevans linkene har, bestemmer om man belønnes eller straffes for sin linkprofil.
Server-konfiguration
Det er en god idé at holde øje med respons-fejl fra serversiden såsom 404, 302 osv. for at sikre hjemmesiden er opdateret, og brugervenlig for de besøgende.
Privatliv og brug af cookies
Som en del af cookiereglerne for danske hjemmesider, skal man huske at fortælle brugeren, hvordan man bruger det data man indsamler omkring dem. Nogle rapporter viser, at Google vægter det positivt hvis man sørger for at disse oplysninger er tilgængelige.
Statiske sider
Når man taler SEO, foretrækkes der statiske sider, over dynamiske url’er der indeholder parametre. En løsning der kan bruges på dette, er dog at tilføje canonical-tags, så man kan fortælle søgemaskinerne hvilken side man vil have indekseret.
Statiske index-sider
Hvis ens hjemmesides, forside kontakt skifter indhold, kan det være vanskeligt for søgemaskiner at finde ud af hvad siden handler om. Derfor er det til fordel at have statiske tekstdele på forsiden, der forbliver det samme.
Tekst over billede
En god idé er at bruge lidt tid på at forklare et billedes budskab. Søgemaskinerne kan ikke aflæse hvad der står på et billede, så hvis du har sider hvor alt det vigtige indhold er gengivet i billeder, så går det tabt gennem søgemaskiner.
Ingen spam-taktikker
Det er sjældent med succes på lang sigt, når man prøver at snyde Google’s retningslinjer med det formål, at forbedre sin rangering. Er man i tvivl om ens taktikker er inden for reglerne kan man læse Google’s guidelines.
Duplicate content
Når man har flere url’er med samme indhold opstår duplicate content. Det er en af de ting Google slår hårdt ned på, så man skal forsøge at undgå det. Man kan benytte sider som Copyscrape.com, for at se om ens indhold er duplikeret andre steder. Dette kan både være på din egen side, eller på andres.
Google Search Console
En god idé er at opsætte en Google Search Console-konto. Den kan give dig indblik i, hvordan din side bliver opfattet af søgemaskinerne og fortælle hvilke fejl den ser, som kan forbedres.
Check for Crawl-Fejl
Når der er crawl-fejl, betyder det at google ikke har kunne tilgå siden. Det er vigtigt, at finde frem til fejlen samt en løsning. Det er et af de problemer man kan benytte Google Search Console til, via crawl-sektionen.
Mobilvenligt site
De fleste bruger deres telefoner til at surfe nettet med. Derfor er det også blevet vigtigere at sørge for, at man har en mobil udgave af sin hjemmeside. I Google Search Console, kan du se hvordan dit site fungerer mobilt, samt få forslag til rettelser.
Straffe fra Google
Hvis Google har straffet din hjemmesiden vil det kunne ses i Google Search Console, under ”Manual Actions Report” under ”Search Traffic”.
Hastighedsoptimering
En langsom hjemmeside er stik imod hvad Google ønsker. De ønsker at give deres brugere en god brugeroplevelse. Derfor er det vigtigt at din hjemmesides hastighed er optimeret.
Brug for hjælp?
Vi er her for dig
Kontakt House of SEO, og lad os hjælpe dig i mål.
Ring til os:
27 92 92 92
Eller send os en mail på shop@houseof-seo.dk
Udfyld denne kontaktformular for at blive ringet op