GOOGLE TAG MANAGER
Få hjælp til google tag managerBeregn din pris nemt og hurtigt
Du modtager et prisestimat indenfor de næste 24 timer.
Hjemmeside
Webshop
Markedsføring
Beregn din pris nemt og hurtigt
Du modtager et prisestimat indenfor de næste 24 timer
Hjemmeside
Webshop
Markedsføring
Hvad er Google Tag Manager?
Google Tag Manager er et værktøj fra Google, der hjælper dig med at implementere og vedligeholde tracking af dine besøgendes færden på din hjemmeside, eller hjælpe med at sende dataene videre til andre 3. parts-tags.
Med Google Tag Manager får man mulighed for, at indlejre de vigtigste marketingsscripts. F.eks. kan den bruges til indlejring af en Facebook Pixel fra ens Facebook annoncekonto, eller til at oprette konverteringssporing til ens annonce i Google Ads.
Ved hjælp af Tag Manager har man mulighed for at få et præcis visuel data på ens besøgendes adfærd på ens hjemmeside. På den måde har man mulighed for at optimere ens forretning på baggrund af den besøgendes adfærd.
Sådan fungerer Google Tag Manager
Google Shopping fungerer ved, at dine produkter vises med billede og pris på relevante søgninger, hvor der er oprettet produkter i Google Shopping-annoncenetværket. Når brugere klikker på dine annoncer, ledes disse direkte til produktsiden på din hjemmeside, hvorfor et direkte salg er tættere indenfor rækkevidde end ved brug af andre former for annoncer.
Ligesom med Google Ads, auktioneres de forskellige søgeord og vendinger til den højeste pris. Ligeledes betales der en pris for hver gang nogen klikker på en annonce. Disse annoncer fører kunden videre til enten den pågældende landingsside til produktet på hjemmeside/webshop eller til den Google-hostede landingsside.
Derfor gælder princippet om CPC (Cost Per Click) også via Google Shopping-annoncer, ligesom det gør via Google Ads-annoncer. CPC hentyder til hvor meget du er villig til at betale pr. click. Denne pris fastsættes ved oprettelsen af en Google Shopping-kampagne.
Med hensyn til CPC er Google Shopping indrettet således, at du altid betaler det mindste beløb der kræves, for at overhale og rangere over den annoncør, som ligger lige under dig. Derfor vil du som oftest komme til at betale mindre end dit maksimumbud.
Har din virksomhed brug for hjælp til Google Tag Manager, så kontakt os for at høre om mulighederne.
Book En Times Gratis Rådgivning
Book en times gratis konsultation med vores specialister, så vi kan hjælpe dig godt videre.
Du får konkret, løsningsorienteret vejledning og lærer os at kende, så du bedre kan vurdere os som din eventuelle kommende samarbejdspartner.
Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til os på 27 92 92 92.
Fordelene ved Google Tag Manager
Overordnet kan du bruge Google Shopping, til at synliggøre dine produkter og virksomhed/brand online. Derudover kan Google Shopping-annoncer have positiv indvirkning på din forretning ved at:
- Promovere ens varelager
- Finde nye og potentielle kunder
- Detailhandelsorienteret kampagnestyring
- Større spend
- Effektiv rapportering
- Booste trafikken til ens hjemmeside
Google Shopping-annoncer er mere end tekst- og billedannoncer. Denne form for annoncer giver dine potentielle kunder et solidt udgangspunkt for et køb, ved at vise både et billede af produktet, prisen og din webshop og/eller butiksnavn.
Ved hjælp af Google Shopping har mange virksomheder oplevet en stigning i deres CTR (Click Through Rate), også sammenlignet med brug af udelukkende tekstannoncer.
Brug for hjælp?
Vi er her for dig
Kontakt House of SEO, og lad os hjælpe dig i mål.
Ring til os:
27 92 92 92
Eller send os en mail på info@houseof-seo.dk
Udfyld denne kontaktformular for at blive ringet op